Zgłoszenie szkody komunikacyjnej, przeglądy pojazdu czy relokacja opon – wszelkie formularze oraz informacje dotyczące eksploatacji pojazdu znajdziesz poniżej.
Termin przeglądu gwarancyjnego (olejowego) obowiązujący dla samochodu określony jest w książce gwarancyjnej samochodu i/lub zgodnie ze wskazaniami komputera pokładowego.
Jeśli masz wątpliwości, kiedy w użytkowanym przez Ciebie pojeździe należy wykonać przegląd gwarancyjny (olejowy), skontaktuj się z AP FLOTA telefonicznie pod numerem 22 550 34 50 pon.-czw. w godz. 8-18, pt w godz. 8-16:30 lub mailowo pod adresem serwis@apflota.pl.
Przegląd powinien zostać wykonany w autoryzowanym serwisie marki użytkowanego przez Ciebie samochodu. Zakres prac przy samochodzie jest każdorazowo ustalany pomiędzy serwisem a AP FLOTA. Usługa odbywa się bezgotówkowo.
W przypadku pojazdów marki Toyota lista preferowanych serwisów do obsługi mechanicznej LISTA.
Skontaktuj się z najbliższym dogodnym autoryzowanym serwisem i umów dogodny termin. Jeśli nie wiesz, gdzie znajduje się autoryzowany serwis, skontaktuj się z AP FLOTA telefonicznie pod numerem 22 550 34 50 pon.-czw. w godz. 8-18, pt w godz. 8-16:30 lub mailowo pod adresem serwis@apflota.pl.
W przypadku usterki bądź awarii pojazdu, która pojawiła się nagle i uniemożliwia kontynuowanie jazdy (czerwona kontrolka na desce rozdzielczej pojazdu bądź komunikat komputera pokładowego), samochód należy unieruchomić i skontaktować się niezwłocznie z AP FLOTA pod numerem telefonu 22 550 34 50.
Pierwsze badanie techniczne w przypadku nowych pojazdów osobowych należy wykonać po 3 latach od daty pierwszej rejestracji. Informacja o terminie ważności znajduje się w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Wyjątkiem są pojazdy posiadające instalację LPG – w tych przypadkach badanie techniczne ważne jest 1 rok od daty montażu instalacji i zgodnie z prawem podlega pod wykonanie co roku.
Badania techniczne realizowane są w stacjach kontroli pojazdów wskazanych przez AP FLOTA.
Przed każdym sezonem wysyłamy Ci informacje mailowe z terminem rozpoczęcia sezonowej wymiany opon.
Wymiana sezonowa opon odbywa się w konkretnych sieciach serwisów wulkanizacyjnych współpracujących z AP FLOTA:
– Point’s (przejdź do listy serwisów)
– Fleet Master (przejdź do listy serwisów)
W celu umówienia wizyty sezonowej wymiany opon należy skontaktować się bezpośrednio z wybranym serwisem wulkanizacyjnym będącym w sieci współpracującej z AP FLOTA.
Jeśli nie wiesz, gdzie znajdują się opony sezonowe, skontaktuj się z AP FLOTA telefonicznie pod numerem 22 550 34 50 pon.-czw. w godz. 8-18, pt w godz. 8-16:30 lub mailowo pod adresem opony@apflota.pl.
Jeśli wiesz, w jakim serwisie wulkanizacyjnym znajdują się opony sezonowe do samochodu i chcesz zmienić miejsce ich wymiany na inny serwis, wypełnij formularz Zgłoś relokację opon.
Relokacja opon w zależności od warunków umowy może wiązać się z dodatkowym kosztem.
W przypadku uszkodzenia opony podczas jazdy bądź zauważenia uszkodzenia opony w samochodzie zaparkowanym należy, korzystając z posiadanego na wyposażeniu koła dojazdowego / zestawu naprawczego, podjąć działania mające na celu usprawnienie samochodu oraz należy niezwłocznie skontaktować się z serwisem wulkanizacyjnym współpracującym z AP FLOTA, aby umówić weryfikację uszkodzenia / naprawę opony.
Pomoc Assistance organizowana jest m.in. w przypadku: awarii, wypadku/kolizji, kradzieży samochodu, uszkodzenia opony, zatrzaśnięcia lub zgubienia kluczyka, zatankowania niewłaściwego paliwa.
Usługa Assistance obejmuje m.in.: naprawę na miejscu zdarzenia (jeżeli jest możliwa), holowanie samochodu do serwisu, samochód zastępczy, parking.
Każdą szkodę należy zgłosić do AP FLOTA, nawet w przypadku, gdy nie ma konieczności przyjazdu pomocy drogowej.
Podejmij wszelkie czynności mające na celu ochronę życia oraz zdrowia uczestników zdarzenia, a następnie działania mające na celu ograniczenie rozmiaru szkody lub zabezpieczenie go przed dalszą szkodą. Następnie skontaktuj się z AP FLOTA telefonicznie pod numerem 22 550 34 50 – tu uzyskasz wszelkie instrukcje dotyczące dalszego postępowania.
Nie dokonuj i nie dopuszczaj do dokonania żadnych zmian w uszkodzonym pojeździe przed przeprowadzeniem oględzin przez osobę upoważnioną, przez ubezpieczyciela.
W razie zdarzenia z udziałem innego uczestnika ruchu drogowego, w miarę możliwości, zanotuj dane właściciela pojazdu i kierującego, pojazdu (marka i nr rej.), dane polisy OC.
Niezwłocznie powiadom policję, jeżeli szkoda dotyczy włamania, kradzieży pojazdu bądź kradzieży wyposażenia pojazdu. Następnie poinformuj AP FLOTA telefonicznie pod numerem 22 550 34 50.
W celu zgłoszenia szkody do firmy AP FLOTA należy skorzystać z formularza zgłoszenia szkody. Ewentualnie istnieje możliwość zgłoszenia telefonicznie pod numerem 22 550 34 50 pon.-czw. w godz. 8-18, pt w godz. 8-16:30 lub mailowo pod adresem szkody@apflota.pl.
Po prawidłowym przyjęciu zgłoszenia otrzymasz dokumentację do uzupełnienia na okoliczność dopełnienia zgłoszenia szkody.
Likwidacje szkód realizowane są w partnerskiej sieci serwisów blacharsko-lakierniczych AP FLOTA.
W momencie skierowania pojazdu do serwisu otrzymasz powiadomienie mailowe bądź telefoniczne od AP FLOTA o danych serwisu, do którego zlecona została likwidacja szkody. Doradca skontaktuje się z Tobą bezpośrednio w celu umówienia terminu oględzin i naprawy. Na czas naprawy pojazd zastępczy zorganizowany zostanie zgodnie z warunkami umowy.
Jeśli Twoja firma korzysta z kart paliwowych wydanych przez AP FLOTA, pamiętaj, że karty możesz używać jedynie do tankowania samochodu o numerze rejestracyjnym przypisanym do danej karty.
Skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem 22 550 34 50 lub mailowo pod adresem serwis@apflota.pl.
Tak, w tym celu należy zgłosić zapotrzebowanie do AP FLOTA poprzez formularz Autoryzacja karty paliwowej. Termin ważności autoryzacji podany zostanie w mailu potwierdzającym jej aktywację.
Pojazdy objęte obsługą kart paliwowych należy tankować tylko na stacjach będących operatorami danej karty.
W zależności od operatora karta zostanie zablokowana do północy tego samego dnia bądź do momentu upłynięcia 24 godzin od chwili zablokowania.
W przypadku zgubienia lub kradzieży karty paliwowej należy niezwłocznie poinformować o tym AP FLOTA telefonicznie pod numerem 22 550 34 50 lub mailowo pod adresem serwis@apflota.pl.
Samochód powinien być zwrócony czysty zewnątrz oraz wewnątrz.
Wraz z samochodem należy zwrócić wszystkie dokumenty i akcesoria dostarczone na początku eksploatacji, w szczególności: kluczyk, kluczyk zapasowy (jeżeli był przekazany), dowód rejestracyjny, potwierdzenie polisy OC, instrukcję obsługi, książkę gwarancyjną (serwisową), dodatkowy sezonowy komplet opon.
Wszelkie szkody powstałe na aucie w trakcie jego eksploatacji powinny być zgłoszone do AP FLOTA przed zwrotem. Odbiór pojazdu jest przeprowadzany zgodnie z wytycznymi zawartymi w Przewodniku Zwrotu Pojazdów (PZWLP).
Po zwrocie samochodu następuje końcowe rozliczenie jego stanu oraz przebiegu. Podsumowanie zostaje przesłane do klienta w formie mailowej.