Niezbędne

informacje dla Użytkownika

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej, przeglądy pojazdu czy relokacja opon – wszelkie formularze oraz informacje dotyczące eksploatacji pojazdu znajdziesz poniżej.

topbanner
topbanner

Obsługa techniczna

Kiedy wykonać przegląd gwarancyjny (olejowy)?
Icon

Termin przeglądu gwarancyjnego (olejowego) obowiązujący dla samochodu określony jest w książce gwarancyjnej samochodu i/lub zgodnie ze wskazaniami komputera pokładowego.

Jeśli masz wątpliwości, kiedy w użytkowanym przez Ciebie pojeździe należy wykonać przegląd gwarancyjny (olejowy), skontaktuj się z AP FLOTA telefonicznie pod numerem 22 550 34 50 pon.-czw. w godz. 8-18, pt w godz. 8-16:30 lub mailowo pod adresem serwis@apflota.pl.

Gdzie powinien zostać wykonany przegląd gwarancyjny (olejowy)?
Icon

Przegląd powinien zostać wykonany w autoryzowanym serwisie marki użytkowanego przez Ciebie samochodu. Zakres prac przy samochodzie jest każdorazowo ustalany pomiędzy serwisem a AP FLOTA. Usługa odbywa się bezgotówkowo.

W przypadku pojazdów marki Toyota lista preferowanych serwisów do obsługi mechanicznej LISTA.

Jak umówić przegląd gwarancyjny (olejowy)?
Icon

Skontaktuj się z najbliższym dogodnym autoryzowanym serwisem i umów dogodny termin. Jeśli nie wiesz, gdzie znajduje się autoryzowany serwis, skontaktuj się z AP FLOTA telefonicznie pod numerem 22 550 34 50 pon.-czw. w godz. 8-18, pt w godz. 8-16:30 lub mailowo pod adresem serwis@apflota.pl.

Masz usterkę/awarię pojazdu?
Icon

W przypadku usterki bądź awarii pojazdu, która pojawiła się nagle i uniemożliwia kontynuowanie jazdy (czerwona kontrolka na desce rozdzielczej pojazdu bądź komunikat komputera pokładowego), samochód należy unieruchomić i skontaktować się niezwłocznie z AP FLOTA pod numerem telefonu 22 550 34 50.

Kiedy w pojeździe wykonać okresowe badanie techniczne?
Icon

Pierwsze badanie techniczne w przypadku nowych pojazdów osobowych należy wykonać po 3 latach od daty pierwszej rejestracji. Informacja o terminie ważności znajduje się w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Wyjątkiem są pojazdy posiadające instalację LPG – w tych przypadkach badanie techniczne ważne jest 1 rok od daty montażu instalacji i zgodnie z prawem podlega pod wykonanie co roku.

Badania techniczne realizowane są w stacjach kontroli pojazdów wskazanych przez AP FLOTA.

Serwis opon

Kiedy wymienić opony na zimowe/letnie?
Icon

Przed każdym sezonem wysyłamy Ci informacje mailowe z terminem rozpoczęcia sezonowej wymiany opon.

Gdzie realizowana jest wymiana sezonowa opon?
Icon

Wymiana sezonowa opon odbywa się w konkretnych sieciach serwisów wulkanizacyjnych współpracujących z AP FLOTA:

– Point’s (przejdź do listy serwisów)

– Fleet Master (przejdź do listy serwisów)

Jak umówić się do serwisu wulkanizacyjnego?
Icon

W celu umówienia wizyty sezonowej wymiany opon należy skontaktować się bezpośrednio z wybranym serwisem wulkanizacyjnym będącym w sieci współpracującej z AP FLOTA.

Gdzie znajdują się opony sezonowe do samochodu?
Icon

Jeśli nie wiesz, gdzie znajdują się opony sezonowe, skontaktuj się z AP FLOTA telefonicznie pod numerem 22 550 34 50 pon.-czw. w godz. 8-18, pt w godz. 8-16:30 lub mailowo pod adresem opony@apflota.pl.

Jak zgłosić relokację opon do innego serwisu wulkanizacyjnego?
Icon

Jeśli wiesz, w jakim serwisie wulkanizacyjnym znajdują się opony sezonowe do samochodu i chcesz zmienić miejsce ich wymiany na inny serwis, wypełnij formularz Zgłoś relokację opon.

Relokacja opon w zależności od warunków umowy może wiązać się z dodatkowym kosztem.

Masz uszkodzoną oponę?
Icon

W przypadku uszkodzenia opony podczas jazdy bądź zauważenia uszkodzenia opony w samochodzie zaparkowanym należy, korzystając z posiadanego na wyposażeniu koła dojazdowego / zestawu naprawczego, podjąć działania mające na celu usprawnienie samochodu oraz należy niezwłocznie skontaktować się z serwisem wulkanizacyjnym współpracującym z AP FLOTA, aby umówić weryfikację uszkodzenia / naprawę opony.

Assistance

Kiedy udzielana jest pomoc Assistance?
Icon

Pomoc Assistance organizowana jest m.in. w przypadku: awarii, wypadku/kolizji, kradzieży samochodu, uszkodzenia opony, zatrzaśnięcia lub zgubienia kluczyka, zatankowania niewłaściwego paliwa.

Jakie usługi obejmuje Assistance?
Icon

Usługa Assistance obejmuje m.in.: naprawę na miejscu zdarzenia (jeżeli jest możliwa), holowanie samochodu do serwisu, samochód zastępczy, parking.

Szkody komunikacyjne

Jakie szkody należy zgłaszać do AP FLOTA?
Icon

Każdą szkodę należy zgłosić do AP FLOTA, nawet w przypadku, gdy nie ma konieczności przyjazdu pomocy drogowej.

Co zrobić, gdy miałeś wypadek?
Icon

Podejmij wszelkie czynności mające na celu ochronę życia oraz zdrowia uczestników zdarzenia, a następnie działania mające na celu ograniczenie rozmiaru szkody lub zabezpieczenie go przed dalszą szkodą. Następnie skontaktuj się z AP FLOTA telefonicznie pod numerem 22 550 34 50 – tu uzyskasz wszelkie instrukcje dotyczące dalszego postępowania.

Nie dokonuj i nie dopuszczaj do dokonania żadnych zmian w uszkodzonym pojeździe przed przeprowadzeniem oględzin przez osobę upoważnioną, przez ubezpieczyciela.

Jakie dane sprawcy potrzebne są do zgłoszenia szkody z OC sprawcy?
Icon

W razie zdarzenia z udziałem innego uczestnika ruchu drogowego, w miarę możliwości, zanotuj dane właściciela pojazdu i kierującego, pojazdu (marka i nr rej.), dane polisy OC.

Co zrobić, gdy samochód został skradziony?
Icon

Niezwłocznie powiadom policję, jeżeli szkoda dotyczy włamania, kradzieży pojazdu bądź kradzieży wyposażenia pojazdu. Następnie poinformuj AP FLOTA telefonicznie pod numerem 22 550 34 50.

Jak zgłosić szkodę do AP FLOTA?
Icon

W celu zgłoszenia szkody do firmy AP FLOTA należy skorzystać z formularza zgłoszenia szkody. Ewentualnie istnieje możliwość zgłoszenia telefonicznie pod numerem 22 550 34 50 pon.-czw. w godz. 8-18, pt w godz. 8-16:30 lub mailowo pod adresem szkody@apflota.pl.

Po prawidłowym przyjęciu zgłoszenia otrzymasz dokumentację do uzupełnienia na okoliczność dopełnienia zgłoszenia szkody.

W jakich serwisach realizowane są naprawy blacharsko-lakiernicze?
Icon

Likwidacje szkód realizowane są w partnerskiej sieci serwisów blacharsko-lakierniczych AP FLOTA.

W jakim serwisie naprawiany będzie mój samochód?
Icon

W momencie skierowania pojazdu do serwisu otrzymasz powiadomienie mailowe bądź telefoniczne od AP FLOTA o danych serwisu, do którego zlecona została likwidacja szkody. Doradca skontaktuje się z Tobą bezpośrednio w celu umówienia terminu oględzin i naprawy. Na czas naprawy pojazd zastępczy zorganizowany zostanie zgodnie z warunkami umowy.

Karty paliwowe

Jakie pojazdy mogą korzystać z kart paliwowych?
Icon

Jeśli Twoja firma korzysta z kart paliwowych wydanych przez AP FLOTA, pamiętaj, że karty możesz używać jedynie do tankowania samochodu o numerze rejestracyjnym przypisanym do danej karty.

Nie znasz numeru PIN do karty paliwowej?
Icon

Skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem 22 550 34 50 lub mailowo pod adresem serwis@apflota.pl.

Czy przy użyciu karty paliwowej mogę tankować samochód zastępczy?
Icon

Tak, w tym celu należy zgłosić zapotrzebowanie do AP FLOTA poprzez formularz Autoryzacja karty paliwowej. Termin ważności autoryzacji podany zostanie w mailu potwierdzającym jej aktywację.

Na jakich stacjach można tankować pojazdy?
Icon

Pojazdy objęte obsługą kart paliwowych należy tankować tylko na stacjach będących operatorami danej karty.

Co zrobić w przypadku 3-krotnego wprowadzenia błędnego PIN-u?
Icon

W zależności od operatora karta zostanie zablokowana do północy tego samego dnia bądź do momentu upłynięcia 24 godzin od chwili zablokowania.

Co zrobić w przypadku kradzieży lub zgubienia karty paliwowej?
Icon

W przypadku zgubienia lub kradzieży karty paliwowej należy niezwłocznie poinformować o tym AP FLOTA telefonicznie pod numerem 22 550 34 50 lub mailowo pod adresem serwis@apflota.pl.

Zwrot pojazdu

Jak przygotować samochód do zwrotu?
Icon

Samochód powinien być zwrócony czysty zewnątrz oraz wewnątrz.

Co podlega zwrotowi wraz z samochodem?
Icon

Wraz z samochodem należy zwrócić wszystkie dokumenty i akcesoria dostarczone na początku eksploatacji, w szczególności: kluczyk, kluczyk zapasowy (jeżeli był przekazany), dowód rejestracyjny, potwierdzenie polisy OC, instrukcję obsługi, książkę gwarancyjną (serwisową), dodatkowy sezonowy komplet opon.

Co w przypadku, gdy na samochodzie jest uszkodzenie?
Icon

Wszelkie szkody powstałe na aucie w trakcie jego eksploatacji powinny być zgłoszone do AP FLOTA przed zwrotem. Odbiór pojazdu jest przeprowadzany zgodnie z wytycznymi zawartymi w Przewodniku Zwrotu Pojazdów (PZWLP).

Jak wygląda rozliczenie stanu samochodu po zakończonej umowie?
Icon

Po zwrocie samochodu następuje końcowe rozliczenie jego stanu oraz przebiegu. Podsumowanie zostaje przesłane do klienta w formie mailowej.

Do pobrania

phone

Potrzebujesz
więcej informacji?

cta